Ofta förekommande frågor

Vi har försökt svara på alla dina frågor här, men skulle det mot förmodan vara något du inte hittar svaret på, hoppas vi att du kontaktar oss, så vi kan få lov att hjälpa dig :-)

Telefon: 08-525 03888
Email: kundservice@hobbii.se
Facebook: https://www.facebook.com/hobbii.se/

Mvh Hobbii.se teamet 


Beställning

Alla beställningar ska utföras via vår hemsida, det är inte möjligt att beställa på telefon eller mail.


Kan jag ändra i min order?

Vi kan ändra eller ta bort varor från din order, så länge den inte har skickats från vårt lager. Så fort den är behandlad kommer du få en mail.

Det är tyvärr inte möjligt att lägga till produkter på din order, då vi inte kan öka beloppet du har godkänt, när du väl har genomfört din beställning. Du kan dock alltid ringa till oss och ta bort din första order och sen göra en ny, med det du ville lägga till. Det låter mera besvärligt än det är, ring oss, så ordnar vi det ☺ 

Telefon: 08-525 03888


Kan jag beställa ett speciellt färgbad?

Du kan bara skriva ett meddelande till oss när du gör din order, om vilket färgbad du önskar. Vi kan såklart inte garantera att vi har det, men vi ska göra vad vi kan för att hitta det till dig!

Har min order gått iväg?

Så fort din beställning har behandlats av oss, skickar vi ett mail till dig. Så har du inte fått ett mail från oss, har ditt paket inte skickats än.


Var är mitt paket?

Du kan se status på ditt paket via det länk du har fått på mail när ditt paket skickades. Står det endast ”Elektronisk förhandsinformation har mottagits” betyder det att ditt paket inte har scannats för vidare transport än. Det kan betyda att posten inte har mottagit ditt paket, men det kan också betyda att posten har glömt scanna det. Står det ”Sorterad av Posten” betyder det att den borde ha delats ut till dig, om den har delats ut direkt så syns inget mer. Om den däremot inte har delats ut så dyker även ombudet upp under ”händelser”. Alla våra paket skickas som varubrev och delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.



Betalning

Har min order gått igenom?

Du får en orderbekräftelse till den mailadress, du har upplyst, nästan direkt efter ditt köp har blivit godkänt. Har du inte fått din orderbekräftelse kan du titta i din skräppost ifall den skulle hamnat där.

Har ni en rabattkod jag kan få?

Genom att följa oss på de sociala medier som t ex Facebook och Instagram, får du alltid våra rabattkoder och erbjudande först av alla. Vi rekommenderar också att du registrerar dig för vårt nyhetsbrev för att inte missa något.

Kan jag beställa via telefon eller mail?

Nej, tyvärr måste du beställa via hemsidan. Det beror på att jag inte får lov att göra en beställning i ditt namn, det får endast du göra.  

Leverans

Vi skickar alla paket samma dag, om beställningen kommer in innan kl. 15.00. Det kan dock vid hög belastning tillkomma en extra dags leverans.

Har du inte fått din orderbekräftelse?

Om du inte har fått din orderbekräftelse kort tid efter du genomförde din beställning, kan det bero på ett fel. Det kan också vara för att du råkade fylla i fel mailadress, eller att den har hamnat i skräpposten. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Det saknas något I mitt paket

Tyvärr kan det ibland uppstå fel på lagret. Du ska självfallet ha de varor du har beställt, så ring oss eller skriv en mail, och kom ihåg att upplysa vilket färgbad det var på de nystan du mottog om du fick för lite av en vara.

Retur och Byte

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande lag.

Här hos Hobbii har vi dock valt att skippa utloppsdatum. Vi byter med ett leende även om det så var ett år sen du köpte produkterna av oss! Detta betyder att du som kund har rätt att ångra ditt köp precis när som. Varan som skickas retur måste såklart vara i nyskick och inte ha några luktgener eller annan skada som gör den osäljbar. Kostnaden för att skicka en vara retur står du själv för.

Reklamationsrätt

Reklamationsrätten täcker varor som har fel enligt gällande lag. Om du önskar att reklamera gällande fel på en beställd vara, så du kontakta oss så fort som möjligt efter du har upptäckt felet. Reklamationer som skapas inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid som rättidig. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt.

Vi står såklart för returfrakten vid godkända reklamationer.

När får jag tillbaka betalningen för min retur?

Det kan ta några dagar för Posten att leverera paketet till oss, och ytterligare några dagar för oss att behandla returen. Därefter ska Klarna betala tillbaka pengarna till dig. Normal behandlingstid vill därför vara en veckas tid. KOM IHÅG att skriva ett meddelande till oss angående, vad du önskar, när du skickar något i retur till oss.

Tar ni alla paket retur?

Vi tar alla paket retur, så länge varorna är i gott skick. Produkter med luktgener och brutet emballage räknas inte som gott skick och kan därför inte tas i retur.

Kostar det något att returnera?

Du ska själv betala för returfrakten, med mindre det är vårt fel, att du skickar något retur - då täcker vi naturligtvis frakten.

Hur gör jag för att skicka något retur?

Du skickar bara paketet till vår returadress och lägger i ett meddelande om dina önskemål. Vill du ha pengarna retur ett tillgodokvitto eller nya produkter? Vi hjälper dig oavsett ☺


Vår returadress:

Hobbii / BBAB Media
Norra Industrigatan 5
274 30 Skurup

 

Kontakta oss

Du er alltid välkommen att kontakta oss på telefon, via facebook eller via mail. Vi hörs!

Telefon: 08-525 03888
Mail: kundservice@hobbii.se
Telefonen är öppen: 09-15 alla vardagar.  

Produkten har lagts i kundvagnen
Gå till kundvagn